سرویس خواب
نوشته شده توسط : الکس

 

یکی از مهمترین ابزاری که در اتاق خواب ها به کار میرود سرویس خواب است و انتخاب نوع سرویس خواب اتاق شما بستگی به چیدمان و سلیقه شما دارد. ممکن است هر کدام از اعضای خانواده سلیقه متفاوتی برای چیدمان اتاق خواب داشته باشند. ولی باید در نظر داشته باشید که اتاق خواب یک فضای شخصی است که باید کاملاً بر طبق روحیه و سلیقه شما چیده شود. اتاق خواب جایی است که قرار است شما در آن به استراحت کردن بپردازید و آرامش زیادی داشته باشید. پس بهتر است رنگ دیوارها و نوع وسایل و همچنین تشکی که بر روی تخت شما قرار دارد از نهایت راحتی برخوردار باشد و دقت زیادی برای خرید و چیدمان صرف شود.

 

 

 

 

 

 

 

اتاق خواب جایی است که قرار است شما در آن به استراحت کردن بپردازید و آرامش زیادی داشته باشید. پس بهتر است رنگ دیوارها و نوع وسایل و همچنین تشکی که بر روی تخت شما قرار دارد از نهایت راحتی برخوردار باشد و دقت زیادی برای خرید و چیدمان صرف شود.

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب 

 

سرویس خواب کامل شامل موارد زیر است، اما در بعضی از سرویس خواب ها ممکن است یکی از این موارد را مشاهده نکنید که در این صورت می توانید سفارش دهید تا از سر بقسه سرویس برای شما بسازند.

 

 

 

 

 

 

 

 

تخت خواب ها

 

یکی از مهمترین اجزای سرویس خواب ها تختخواب آن است که بر اساس نیاز و هدفی که افراد دارند اندازه و ارتفاع آن مشخص خواهد شد. تخت یک نفره باید دارای عرض 90 تا 110 سانتیمتر و طول 200 سانتیمتر باشد. اگر شما هنگام خوابیدن زیاد چرخ میزنید بهتر است که تخت خواب 110 سانتی متری را خریداری کنید. تخت خواب های دو نفره عرض 135 تا 150 سانتیمتر را دارند. افرادی که قد بلند دارند بهتر است تختی با طول دو متر تهیه کنند. کسانی که قد کوتاه دارند تخت 190 سانتی متری هم پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود. ارتفاع تخت ها اغلب 30 تا 40 سانتیمتر است این ارتفاع از سطح زمین بیشتر به خاطر این است که نظافت زیر تخت به آسانی انجام شود. ولی در صورتیکه شما هنگام خوابیدن ثابت هستید و تحرک زیادی ندارید ارتفاع 50 تا 55 سانتیمتر می‌تواند مناسب باشد.

 

 

 

 

 

 

 

اصول بهداشتی که برای خرید تخت خواب باید بدانید

 

وقتی میخواهید تختی را خریداری کنید حتما هنگام خرید آن را بو کنید. برخی از تخت ها به علت اینکه چوب نامرغوبی در آن استفاده شده است و همچنین رنگی که در آنها به کار رفته است از رنگهای نامناسب است، بوی بدی دارند و در بلند مدت می تواند باعث بیماریهای تنفسی شود و اگر شما آلرژی داشته باشید بوی این رنگ ها باعث می‌شود بیماری شما تشدید شود.

 

 

 

 

 

اهمیت و جایگاه میز آرایش در سرویس خواب

 

یکی از وسایلی که در سرویس خواب در کنار تختخواب قرار داده می شود و جزو سرویس به حساب می‌آید میز آرایش یا میز توالت است. برای سر و سامان دادن و نظم دادن به لوازم آرایشی بهداشتی میتوانید از میز توالت های استفاده کنید. اگر میز توالتی که مد نظر شما است شکل و طراحی خاصی دارد میتوانید از طراحان و سازنده ها بخواهید که مطابق با میل شما آن را بسازند. در کنار میز توالت می توانید از یک صندلی برای سهولت کار استفاده کنید. وقتی که میز توالت خریداری می‌کنید فقط به زیبایی آن نگاه نکنید بلکه دقت کنید که موارد ایمنی هم در آن رعایت شده باشد. میزها به این صورت است که آینه آنها به میز پیچ شده است و بعضی از آنها آینه و نیز به صورت جداگانه هستند.

 

منبع : offdecor

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 11 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: