عوامل افتادن دندان کودک زیر 2 سال
نوشته شده توسط : الکس

عوامل افتادن دندان کودک زیر 2 سال

دندان کودک

آکاایران: افتادن دندان کودک زیر 2 سال غیر طبیعی و دور از انتظار است و باید به دنبال عوامل آن و در صورت نیاز رفع کمبود مواد معدنی بدن کودک بود. در ادامه مطلب این بخش از آکاایران علت آن را بررسی می کنیم.

علت افتادن دندان کودکان زیر 2 سال

-  عواملی مانند ضربه خوردن دندان، اختلالات استخوانی، مشکلات ذخیره کلسیم و فسفر و مشکلات سندرمی از عوامل افتادن زودهنگام دندان کودک زیر دو سال است.
میرزنده‌دل متخصص کودکان  در ارتباط با سؤالی راجع به اینکه اگر دندان کودک زیر دو سال افتاده باشد چه کار باید کرد، اظهار داشت: به هیچ وجه در کودکان زیر دو سال انتظار افتادن دندان‌ را به صورت غیرضربه‌ای و غیرترومایی نداریم مگر در مواردی که به دندان کوک ضربه‌ای خورده و شکسته شده باشد.
افتادن دندان از ریشه برای کودکان زیر دو سال به صورت روتین و طبیعی دور از انتظار است اما در مواردی از قبیل ضربه‌خوردن، استفاده از شیشه شیر، مصرف آبمیوه و شیرینی زیاد ممکن است دندان دچار پوسیدگی شود و تاج دندان بیفتد نه اینکه دندان به طور کامل افتاده باشد.

دندان کودک

اگر در مواردی این اتفاق رخ دهد باید به یکسری بیماری‌های زمینه‌ای خیلی مهمی مانند اختلالات استخوانی، مشکلات ذخیره کلسیم و فسفر بدن، مشکلات سندرمی که باعث ریزش زودهنگام دندان می‌شود مراجعه کنیم البته این بیماری‌ها معمولاً مجموعه‌ای از علایم دارند و بعید است که فقط تنها علامت دندان باشند و حتماً نیاز به بررسی دارد.
بسیاری از اختلالات استخوانی از طریق گرافی‌فک تشخیص داده می‌شود و حتماً باید تحت‌نظر دندانپزشک متخصص اطفال صورت گیرد تا علت افتادن دندان مشخص شود.




:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: