کنکور
نوشته شده توسط : الکس

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 98

با سلام خدمت همه دانش آموزان کنکوری و غیر کنکوری ! اجازه بدهید همین ابتدای کار سنگ ها را وا بکنیم . این متن را از دیدگاه حسین جلالی روشن ، رتبه 190 کنکور ریاضی 93 و دانشجوی مهندسی عمران امیرکبیر بخوانید .

داستان کوتاه :
چرا در این باره می نویسم ؟ روزی در جلسه نفرات برتر نشسته بودم و به سخنان کاظم قلم چی گوش می دادم . قسمتی از بحث به جعبه ابزار کارنامه مربوط می شد و ناگهان من به این موضوع فکر کردم که چقدر جالب می شد اگر من هم می توانستم در سال کنکور خودم از این ابزار استفاده کنم . داشتم به این موضوع فکر می کردم که عمیقا وارد دنیای افکار خودم شدم و به خودم گفتم واقعا (( بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 98 کدام است ؟)) ......!

و این شد که تصمیم گرفتم که هر آنچه در ذهن دارم بنویسم که شما دانش آموزان عزیز نیز بتوانید از آنها بهره ببرید یا حداقل نظر نویسنده را هم خوانده باشید .

اما در این مقاله قصد دارم ویژگی های یک آزمون آزمایشی خوب را لیست کنم و کاملا مستدلل و مستند صحبت هایم را مطرح کنم.  به نظر شما یک آزمون آزمایشی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟!

ویژگی های آزمون آزمایشی خوب

1) سوال های استاندارد

سوال استاندارد می تواند از نظر هر کسی تعریف متفاوتی داشته باشد . به نظر بنده سوال استاندارد سوالی است که دقیقا شما را همانگونه غربال کند که سوال کنکور شما را غربال می کند .این مورد به خوبی و بهترین حالت ممکن در آزمون های کانون رعایت می شود .

 

2) جامعه آماری

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 98

طبیعتا همه ما می دانیم کنکور آزمونی است با جامعه آماری بالا که همین موضوع رقابت را بیشتر می کند . شخصا گمان می کنم که داشتن جامعه آماری بالا برای یک آزمون آزمایشی بسیار مهم است و گزینه بسیار مهمی است برای سنجش و مقایسه خود به صورت واقعی با رقیبانی که دقیقا قرار است با همان ها در کنکور رقابت کنیم . بنابراین اجازه بدهید صادقانه بگویم زمانی که به جامعه آماری بالای آزمون های کانون می اندیشم حتی در مخیله ام نمی گنجد که این همه دانش آموز در یک آزمون چگونه شرکت می کنند.

3) سرعت و دقت در ارائه کارنامه ها

این مورد نیز واقعا قابل تقدیر است ، تصور کنید چگونه صدها هزار کارنامه فقط در روز جمعه صادر می شود . شما با فصله بسیار کوتاه می توانید ببینید که چگونه آزمون داده اید و بلافاصله عملکرد خود را در آزمون بررسی کنید و بر مبنای آن برنامه هفتگی خود را تهیه کنید.

 

4) ارائه ابزار برای پیشرفت

ابزار هایی که کانون برای پیشرفت شما در نظر گرفته است حداقل در ذهن من در 3 دسته جای می گیرند.

*کتاب های کانون که مهم ترین ابزار برای مطالعه هستند .

*مشاوران و پشتیبانان که ابزاری برای ارائه تجربه در کنار شما محسوب می شود .

*جعبه ابزار کارنامه برای اینکه بتوانید موقعیت خود را بهتر ارزیابی کنید .

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 98

اگر با ابزار کارنامه کانون آشنایی ندارید شاید شبیه به این است که در زمین فوتبال با تیم رئال مادرید بازی دارید و مثلا دروازه بان شما دستکش ندارد یا هافبک شما با کفش های پاره بازی می کند . شاید گمان کنید اغراق می کنم . اما برای اثبات به شما توصیه می کنم ادامه متن را به خوبی مطالعه کنید .ویژگی های جعبه ابزار کارنامه :

کارنامه‌ِی اشتباهات: این کارنامه شامل سؤالاتی است که در آزمون‌ها پاسخ اشتباه داده‌اید. این کارنامه به شما در تکمیل یکی از مهم‌ترین فرایند‌های آزمون که تحلیل آزمون است کمک شایانی خواهد کرد.

کارنامه‌ی پروژه‌ای: این کارنامه با مقایسه‌ی میانگین ترازتان در آزمون‌های ابتدایی با آزمون‌های پایانی همراه با داشتن محاسبه‌ی میزان تغییرات تراز، درواقع فیلم رفتار شما از آزمون‌های ابتدایی تا پایان پروژه‌ی برنامه‌ی راهبردی است.

کارنامه‌ی بازیابی: از این کارنامه می‌توان به منظور ارزیابی دقیق میزان تسلط بر مباحث استفاده کرد. ابزاری مشتمل بر همه‌ی سؤالات‌ آزمون‌های گذشته در تمام مباحث درسی است. در کارنامه‌ی بازیابی سؤالات هر مبحث به صورت طبقه‌بندی‌شده در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد. با استفاده از این کارنامه می‌توان روش بازیابی را با روخوانی و مرور جایگزین کرد.

کارنامه‌ی 5 نوع درس: درس‌ها در این کارنامه به 5 نوع تقسیم می‌شوند: نقاط قوت پایدار، نقاط قوت، درس‌های تلنگری، درس‌های نیاز به تلاش. هدف اصلی این کارنامه توجه متعادل به همه‌ی درس‌هاست. استفاده از این کارنامه سبب هدفمند شدن برنامه‌ِی مطالعاتی می‌شود.

کارنامه‌ی مبحثی: این کارنامه به دانش‌آموز نشان می‌دهد که در تمام آزمون‌ها به چند سؤال پاسخ درست و به چند سؤال پاسخ غلط داده است و این سؤالات درست و غلط از کدام مباحث بوده است. استفاده از کارنامه‌ی مبحثی به دانش‌آموز کمک می‌کند هنگامی که زمان کمی برای مطالعه دارد بخش اصلی مطالعه‌ی خود را به مباحثی که در آن‌ها یادگیری ناقص دارد اختصاص دهد.

خب تا اینجای کار شما گمان می کنید که بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چیست ؟؟اگر هنوز در سر دو راهی قرار دارید به شما توصیه می کنم آخرین دلیل من را بخوانید

5) رتبه های برتر کنکور
بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 98

 به این موضوع فکر کرده اید که چرا رتبه های برتر به کانون می آیند ؟ اگر کمی با رتبه های خوب صحبت کنید متوجه می شوید که معمولا انسان هایی هستند که قبل از هر تصمیمی به خوبی راجع به آن فکر کرده اند . این افراد صرفا به دلیل میل و علاقه سمت چیزی نمی روند و ترجیه می دهند از منطق کمک بیشتری در تصمیم گیری ها بگیرند . فکر می کنم این موضوع به خودی خود واضح و روشن است و نیاز به توضیح بیشتری نیست . حال با اطمینان و مستند به شما اعلام می کنم ; کانون بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 98 است . 

* یک نکته جالب هم خدمت  شما عرض کنم : قدم زدن در راه پله های ساختمان مرکزی کانون نکات جالبی دارد ..... پر است از این عکس ها در سال های متوالی ! اکنون دارم به این قسمت آخر حرف خودم فکر می کنم ..... سال های متوالی نفرات برتر به کانون آمده اند ! این هم دلیلی است که باید به لیست اضافه کنم!

منبع





:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 12 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: